söndag 15 november 2009

Brandalarm

Brandalarm i grannhuset som ylar hela natten men jag sover lugnt och hör istället samtal från igår, oväntade melodier, röster som låter annorlunda än vad jag har tänkt mig. Jag går på promenad och tänker att en söndagspromenad är en söndagspromenad vare sig den är i Åbo eller London, enda skillnaden är att jag har en karta i fickan. Jag gör ingenting. Eller jag tar det lugnt. Eller jag spelar gitarr och undrar om jag någon gång ska kunna skriva den där sången eller de där sångerna som jag ibland hoppas att ska komma på samma gång för det är så roligt att spela nya melodier. Men jag lyssnar också till Vierge Moderne med dansk brytning och det är en sådan där stund där jag hoppas att nya vänskaper inte ska betyda flyktiga vänskaper, utan att vi ska fortsätta spela och prata om våra fåniga textmeddelanden och rörmokare som dyker upp mitt i natten för att något i rummet riskerar att explodera. Brandalarm i grannhuset men den här helgen gör jag ingenting, den här helgen är jag bara och tänker att det alltid går att läsa lite imorgon istället.

Inga kommentarer:

Den senaste tiden

Det har varit några bra veckor med bättre balans, eller så är det bara ljuset och den begynnande våren som trots bakslag ju kommer. Jag tänk...