måndag 22 augusti 2011

"Blåbär blåbär blåbär blå..."*

Testar akustiken i övrevåningens badrum, nu ska här övas. Övar hellre på sånt trevligt än på att korrekturläsa gradun som jag efter några om och men äntligen printade ut. Det är säkert ett bra tecken. Det att man inte orkar läsa igenom sin egen gradu alltså. Men när det gäller vissa saker vet jag att jag arbetar bättre under - tänkte säga press men ändrade mig till panik. Ett par dagar till och sen ska den in. 

Något som jag verkligen kan rekommendera alla och envar är att dubbel- och trippelkolla alla citat och referenser. Jag vet, du tror att du är noggrann, men se! Det var du minsann inte! Efter att har rättat till det femte kommatecknet och fyllt i det sjunde ordet som hade fallit bort från mina romancitat insåg jag att det var värt de sjuka ögonen och den stirriga blicken. 

Den ligger här bredvid mig i sängen nu, gradun. Men den försöker inte ens förföra mig. What's up with that?


*Så kan man alltså till exempel sjunga när man försöker få sin röst att bli mjuk som attan

Inga kommentarer:

Ner mot marken, upp mot himlen

Jag lunchar med J och vi hinner påbörja planering inför sommaren, planen är att åka tillsammans utan oäkta hälfter men med barn hela vägen u...