onsdag 14 mars 2012

Böcker i en rad

Mycket kan hända på ett år. Och jag önskar att jag kunde berätta för dig.
Om hur staden känns annorlunda och hur någonting har vänt,
liksom svängt sig i sömnen. Från en sida till en annan, mitt i en dröm.


Jag köper en blomma, det är en löjlig gest. Som att höja handen i en hälsning till en människan man trodde var någon annan. 


Hur mäter man den tiden? Dagar är bara sånt man har i sin kalender.
Den riktiga tiden är någonting helt annat. Kanske böcker.


Att ställa dem alla på rad, alla man har hunnit läsa. Peka från den sista mot den första: det var där jag såg dig sist.


Mymlor som förvirras av tidens gång kan t.ex.
gå på strövtåg i vårsolen för att ordna upp 
tankarna.

Inga kommentarer:

Den senaste tiden

Det har varit några bra veckor med bättre balans, eller så är det bara ljuset och den begynnande våren som trots bakslag ju kommer. Jag tänk...