lördag 24 maj 2014

Bär böcker på ryggen

Jag har börjat flytta. Litegrann. Rullade ihop min extramadrass, fyllde tygkassar med sängkläder, den stora resväskan med böcker. Bar dem på ryggen, orden. Det första jag gjorde när jag kom in i rummet som ska bli mitt nya hem: radade upp den första väskan med böcker i hög på fönsterbrädet. Lassade ur, packade upp. Hoppade på cykeln igen och cyklade de tre kvarteren. Och så samma sak igen.

Det är juli nu. Det kanske inte blir juli i juli, så när det blir juli i maj får man planera sommar. Söndagsplanen är att äta frukost ute med bland annat Hanna, åka mot vatten och kanske ta sig ett dopp. 

Jag sitter jag ensam lugn och ro i min tysta lägenhet (inte min förstås). Slösurfar in på vintagebloggare som lägger upp drömska bilder på drömska klänningar. Undrar om jag borde känna mig nostalgisk. Inte över de drömska klänningarna, men över lägenheten. Jag vet inte. Det har hänt mycket sen jag flyttade in. 

Jag har tagit en magisterexamen.
Jag har jobbat på café.
Jag har sökt jobb jag inte har fått.
Jag har mått dåligt.
Jag har känt mig ensam.
Jag har skrivit.
Jag har sökt jobb jag har fått.
Jag har fått riktigt bra vänner.
Jag har träffat en Cyklist.
Jag har läst böcker.
Böcker böcker böcker böcker
böcker böcker böcker
böcker böcker
böcker
.

Det kanske räcker så. Det behöver inte hända så mycket mer. Eller? Det är en vecka kvar. Mycket kan hända på en vecka.

Inga kommentarer:

En somrig vecka

Av någon anledning har blogger-appen börjat rotera alla bilder jag försöker lägga in, oavsett om de är tagna som porträtt eller landskap. Vä...