fredag 22 maj 2015

Inte mycket kvar

Den här månaden, den rinner genom fingrarna. Sitter hemma med en ostsmörgås med lite överbliven dhal på, dricker en öl och pustar ut efter jobbveckan. Ute är det junigrönt, ja juni. Det är inte helt vant att det blir så grönt redan i maj trots att jag har bott här i snart fem år. 

Förresten är det intressant det här med att varva ner efter jobbet. Tänka om till helg. Kroppen måste ställa om, hjärnan behöver byta fokus. Inte helt förvånande har det blivit svårare att ställa om hjärnan från jobb till ledighet i och med att jag i mitt jobb alltid har jour, men samtidigt (och förstås just på grund av det) desto viktigare. Ett bra knep är att åka bort. Det ska jag göra imorgon. Malmö väntar, och det ska bli så roligt. 

Längtar efter en ändlös natt.

(förresten: det underliga i det här, att sitta och speja hemåt, bortåt, bakåt i tiden, att jag nästan förväntar se mig själv i fjortisvariant passera på trottoaren)

Inga kommentarer:

Hitta din riktning

Nu blommar fågelbärsträdet utanför köksfönstret, det är som att titta ut i ett hav av blommor och det går över så fort, jag försöker hålla k...