fredag 19 mars 2010

Man säljer inte sina vänner















Jag har funderat på att sälja tillbaka min gitarr till den affär jag köpte den i när jag lämnar London. Men någonting händer när man har spelat ett tag, när man har skrivit de första låtarna på nästan ett år. Då har man plötsligt en relation. Man säljer inte sina vänner.

Det är fredag kväll, småregningt men varmt. Jag och E ska laga halloumi och dricka rödvin och kanske gå till ett ställe där en gammal fotbollsspelare är dj och spellistan innehåller band som Camera Obscura, The Magnetic Fields och Cats On Fire. Tänka sig.

Ibland är enda sättet att komma ifrån uppsatsskrivandet att göra något helt annat. Glömma liminalitet och främmandegöring och Kerstin Ekmans troll som inte kan bestämma sig om det vill vara troll eller människa.

Inga kommentarer:

Den senaste tiden

Det har varit några bra veckor med bättre balans, eller så är det bara ljuset och den begynnande våren som trots bakslag ju kommer. Jag tänk...