måndag 10 juni 2019

Ut ut ut

Jag försöker ansöka om körkortstillstånd men kan enligt e-tjänsten inte göra det med mitt personnummer. Men att maila Transportstyrelsen genererar ett felmeddelande och när jag ringer kundtjänst får jag inte ens vänta för det är så många som ringer så samtalet bryts innan det har hunnit börja. Hoppas att det inte är ett tecken utan bara måndag och många som ska bocka av sina att göra-listor.


Till det här åkte vi tre gånger den här förlängda helgen. Till juniblommor och sval, fuktig dimma. Mycket svalare än inne i stan, men just nu småfryser jag hellre där än svettas inne i lägenheten i stan. Jag avskyr verkligen att vara i en lägenhet när det är sommarvärme, jag får nästan klaustrofobi. Längtar efter att kunna öppna en dörr och bara kliva ut på en gräsmatta.

Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...