tisdag 6 april 2010

Söndag söndag söndag söndag...

Mina händer doftar solhud och jag är trött i benen efter en två timmar lång promenad med E i Hyde Park och Kensington Gardens. En park full av lyckliga hundar som rusar om vartannat och inte alls bryr sig om att de är pyttesmå och fula och kanske ägs av någon snofsig tant, vårens första glass, och E som räknar alla ekorrar hon ser. Vi utreder skillnaderna mellan ekorrarna här i parken och ekorrarna i Finland (här är de feta och gråa) och jag blir förundrad över hur få djur det verkar finnas på Island. Det känns som om det har varit söndag i en vecka nu och jag är totalt avslappnad. Ingen stress inför tenter och essäer trots att mängden läsning och antalet dagar inte alls korrelerar.

Vädret är som det brukar vara i juni i Finland. I could get used to this. Men samtidigt så betyder det ju faktiskt också att jag får uppleva försommaren två gånger. Inte så illa det heller.

Inga kommentarer:

Den senaste tiden

Det har varit några bra veckor med bättre balans, eller så är det bara ljuset och den begynnande våren som trots bakslag ju kommer. Jag tänk...