onsdag 19 maj 2010

Mitt huvud kan spå väder

Från att ha känt av konstiga migränsymptom igår av lågtrycket vaknade jag idag med den typiska någon-petar-bakom-mitt-högra-öga-känslan. Men jag hanterade det väldigt sakligt: stegade iväg genom solgasset till apoteket och köpte medicin, sov ett par timmar och började må mycket bättre. Så mycket bättre att jag träffade E för lunch i parken utanför mitt hus. Efter cirka två minuter gick solen i moln och det blev svalt.

Det börjar bli lite smått frustrerande. Men jag antar att det är så här det vanligtvis fungerar i London, man kan se hur mycket som helst på väderleksrapporterna, vädret kommer ändå att göra precis som det vill. Lite trist känns det nog att sitta inomhus och titta på tv-serier, men med tanke på hur aktivt jag har förvaltat min ledighet de senaste dagarna så får det helt enkelt så lov att vara okej.

Inga kommentarer:

Hitta din riktning

Nu blommar fågelbärsträdet utanför köksfönstret, det är som att titta ut i ett hav av blommor och det går över så fort, jag försöker hålla k...