lördag 5 juni 2010

Drömmen om Nina

Det är hett ute. 28 grader i skuggan. Idag ska jag försöka sälja tillbaka min gitarr och det känns konstigt. Trots att jag vet att det skulle bli för klurigt att försöka få med dem hem. Alldeles för klurigt. Igår var det också hett. Då promenerade vi till Tate Modern och såg en utomordentlig fotoutställning som heter "Exposed. Voyerism, Surveillance & The Camera". Den håller på till den 3:e oktober och jag kan definitivt rekommendera den. När vi promenerade vidare till Scandinavian Studies-instens "end of term drinks" var det fortfarande hett och när vi stod på innergården med våra vinglas likaså. Den heta dagen avslutades med hemlagat indiskt med E och O som äntligen fick den stora äran att delta i uppdrickandet av min Minttu-flaska. Nu har jag lärt mig att det finns ett isländskt eurovision-bidrag från 1991 som heter ungefär "drömmen om Nina". Fantastiskt.

Inga kommentarer:

Hitta din riktning

Nu blommar fågelbärsträdet utanför köksfönstret, det är som att titta ut i ett hav av blommor och det går över så fort, jag försöker hålla k...