fredag 10 december 2010

Handledning

Och jag lyckades samla den där sista energin till att prata om vad jag tyckte var ett dåligt analyskapitel. 
Och jag fick veta att mina noter som säger "eventuellt irrelevant stycke" exemplifierar att jag har bra intuition när det gäller mitt skrivande. 
Och att jag borde lyssna på mig själv. 
Och att jag inte ska glömma bort att prata om den bok jag faktiskt säger mig skriva om. 
Och att jag ska våga vara Nina. 

Och jag gick hemåt med lätta steg och tänkte igen på hur glad jag blir av att min handledare förstår hur jag tänker på skrivande, hur jag tänker på text, att jag tycker att tycka att "enligt min mening" och "jag anser" låter styltigt och konstigt, hur den kritik jag får faktiskt sjunker in. 

Och det att jag inte alls blir defensiv utan inspirerad.


Och nu, mina vänner. Nu är det jullov.

8 kommentarer:

Jessica sa...

*är hes och hostig och gör således tummen upp*

Anonym sa...

Vad roligt att det funkar så bra med din handledare och att du kan känna dig julledig! Här är det fortfarande sagolikt vintervackert. Idag har vi varit på Jul på Södermalm och bl.a. köpt varsin rosa otroligt söta marsipangris, handgjord av Optima-flickor. Vet inte hur jag skall ha hjärta att äta upp den..
Mamma

Hilldur sa...

Åh, skall bli så kul att ses!! :)

Nina sa...

Jessi: tackar för tummen, hoppas att du blir frisk till jul!

Mamma: kanske julgudarna blir glada om man vågar offra en marsipangris?

Hilldur: säger detsamma!

Temumriken sa...

*tummar också*
Heja heja :)
Och gott jullov.

Nina sa...

Lisa: detsamma!

Tove Holmström sa...

Hej Nina!

Har just hittat tillbaks till din blogg som jag nu läser med stort intresse!

Är du i Jakobstad över julen? Skulle vara kul att ses! Jag är i Österbotten från och med den 23 december och stannar till den 7 januari. Ring om du vill gå på kaffe!

Tove

Nina sa...

Hej Tove, vad kul att höra från dig! Jag går väldigt gärna på kaffe någon gång under julen, stannar ungefär lika länge som dig.

Ha det gott!

Den senaste tiden

Det har varit några bra veckor med bättre balans, eller så är det bara ljuset och den begynnande våren som trots bakslag ju kommer. Jag tänk...