lördag 24 september 2011

Apropå ingenting

Jaha, så R.E.M. ska splittras. Det var ju... inte alls så fruktansvärt intressant. Konstaterade jag och systeryster den äldre. Visst, jag har också lyssnat på "Everybody Hurts" och känt mig som den ledsnaste fjortisen i världen tills jag kom på att jag kunde plinka den på gitarr och plötsligt kände mig som den coolaste fjortisen i världen. Men mer än så blev det liksom inte. 

Något som däremot skulle göra mig glad om dessa män gick skilda vägar:


Du som har på känn att du har slappat till lite på den anti-sexistiska fronten de senaste veckorna kan gå in på Ladies Nights hemsida och ta del av den underbara värld som vi tjejer ju alla längtar efter att få uppleva. Eller så kan du läsa Elin Grelssons utomordentliga analys av fenomenet.

En riktigt tjejig lördagskväll tillönskas eder alla. 

Inga kommentarer:

Den senaste tiden

Det har varit några bra veckor med bättre balans, eller så är det bara ljuset och den begynnande våren som trots bakslag ju kommer. Jag tänk...