fredag 13 januari 2012

Möbler

Det borde instiftas ett pris för människor (som jag) som är experter på att möblera om i små utrymmen. Att möblera om är terapeutiskt för mig och jag gör det ofta när det är något som ska förändras, det kan handla om allt från årstidsväxlingar till nya kurser. När jag bodde i London på ca 10 kvadratmeter lyckades jag också möblera om flera gånger. Då var det visserligen lite som att sitta fast i en stor Rubiks kub: om jag flyttar sängen två decimeter åt vänster kan jag lyfta stolen hit till höger och sen knuffa skrivbordet lite längre in i hörnet. Det är som tur inte fullt så trångt där jag bor just nu. 

Till min samtidiga förskräckelse och glädje fick den här ommöbleringen mig att inse att jag behöver en till bokhylla. Nu är i och för sig nästan hälften av böckerna i min hylla bibliotekslån, men faktum är att min nu nästan fulla hylla resulterar i att jag inte har någonstans att lägga mina andra prylar. Ja, det skulle vara golvet då. Och där hamnar ju en hel del förr eller senare. Men det är inte särskilt hållbart i längden. 

Inga kommentarer:

Den senaste tiden

Det har varit några bra veckor med bättre balans, eller så är det bara ljuset och den begynnande våren som trots bakslag ju kommer. Jag tänk...