måndag 28 april 2014

Helgsvammel

Nej jag vet inte. Det känns ju nästan som sommartakt här. 

Orsakerna:

Igår på förmiddagen (+17 i skuggan) satte jag mig på pendeltåget och susade iväg tjugo minuter söderut. Tillbringade dagen under ett parasoll på en solvarm terass tillsammans med släktingar, Cyklisten och en sprallig och snäll labrador. Gick en promenad vid vattnet, och hade jag haft med mig badkläder hade jag hoppat i. Utan tvekan. 

Sen cyklade vi hem. Det är roligt det här med cyklandet, att jag numera inte tycker att 20 km är särskilt långt (igår cyklade vi nästan det dubbla). Jag säger inte att jag inte stånkar och pustar, men så länge blodsockret är på en respektabel nivå så går det förvånansvärt bra.

Det lär bli svalare den här veckan, det är helt okej tycker jag. Att få vara ledig och ha sommarvärme i april, det är liksom nästan mer än man kan begära. 

Inga kommentarer:

Hitta din riktning

Nu blommar fågelbärsträdet utanför köksfönstret, det är som att titta ut i ett hav av blommor och det går över så fort, jag försöker hålla k...