söndag 14 september 2014

Nytt

Jag sitter i en lägenhet jag har varit i många, många gånger förr. Frukostar, middagar, slappa kvällar i soffan. Snart ska jag slå på valvakan. Runt omkring mig står lådor och väskor, ouppackade. En ny hylla i badrummet. Min dator på skrivbordet. Köket fullt av dubbla uppsättningar bulgur, peppar, ketchup. 

Jag klipper en smal vit remsa från ett gammalt kuvert, skriver första bokstaven i mitt förnamn följt av efternamnet. Tejpar upp det bredvid Cyklistens namn på ytterdörren.

Läskigt. Men nu bor också jag här.


6 kommentarer:

orm sa...

det kommer bli så bra så! när får man komma över på kaffe/frukkis/middag/soffhäng? :D

Jessica sa...

Grattis ju! <3

Nina sa...

Ormen: Det tror jag också! Tycker vi kan frukostera/hänga närsomhelst! Kanske inte när jag jobbar då, men annars är du så väälkymi så.

Jessi: Tack ju! :)

Mia Skrifver sa...

Herrlian tider. Grattis!

Nina sa...

Tack!

fivrelden sa...

Masse gratulerer. Jeg forstår det er skummelt, men det blir nok supert :)

Den senaste tiden

Det har varit några bra veckor med bättre balans, eller så är det bara ljuset och den begynnande våren som trots bakslag ju kommer. Jag tänk...