onsdag 10 december 2014

Lite lite ledigt

Hittade vinterskor, identisk modell som mina två par jobbskor men av läder och med ullfoder. Bestämde mig på fem minuter, avskyr att köpa skor.

Idag, lite ont i ena foten, men det beror sannolikt på att jag har jobbat lite för många dagar i rad. 
Idag, en nästan ledig dag, bara ett par timmar jobb som mest går ut på att sitta stilla och lyssna, ja, jag sitter gärna, med en hjärna som springer varv på varv.
Idag, hittade en julskiva med Chris Isaak, vaknade utan väckarklocka klockan tio, ser mig i spegeln och det syns visst att jag fortfarande är lite trött. 

Det kommer att bli intensivt, sa dom, det kommer att vara kaotiskt. Mmm. Jag hummar. Ute vankas det storm, eller det har stormat under natten. Fast jag tänker att när alla bitar har fallit på plats, då den ena gubben ringer och det ska fixas fram en stege, då den andra gubben ringer om något annat som ska skruvas ihop, då när gubbarna har julledigt, då ska jag njuta.

Inga kommentarer:

Den senaste tiden

Det har varit några bra veckor med bättre balans, eller så är det bara ljuset och den begynnande våren som trots bakslag ju kommer. Jag tänk...