måndag 2 januari 2017

Julen

Det har känts magiskt att ha en egen jul med egen gran. Så mysigt att jag till och med sov i vardagsrummet bredvid granen ett par nätter... det var i och för sig på grund av att Cyklisten hade hosta och väckte mig stup i kvarten, men det hör inte hit. 

Sen blev jag tvungen att rycka in på jobbet i några timmar vilket förstås var lite segt, men nu är jag istället ledig hela nyårshelgen och sen väntar en förkortad vecka igen. Jag tänker mig att det är en bra inledning på året och på dessa trista månader som alltid får mig att gå på knäna.

För att sammanfatta min julhelg: kaffe, kaffe, kaffe (vi fick en kaffebryggare av oss själva i julklapp), tupplurer i soffan, Jan Troells Utvandrarna och Nybyggarna, julmatsrester och en allmänt fridfull stämning. 

Inga kommentarer:

Hitta din riktning

Nu blommar fågelbärsträdet utanför köksfönstret, det är som att titta ut i ett hav av blommor och det går över så fort, jag försöker hålla k...