måndag 11 oktober 2021

Spretig måndag

Öronproppar i, teven och babyvakten på. Jag läser en årsredovisning av ett stort svenskt företag och börjar min analys av deras personalkoncept. Det är faktiskt förvånansvärt intressant att läsa den kurs jag läser just nu, Organisation och personalledning. Det känns som att jag har nytta av sånt jag har läst tidigare, men det är också intressant att läsa texterna och tänka på olika ställen jag själv har arbetat på. Som tur har kursen fokus mer på organisationskultur än ekonomi, det är faktiskt inget egentligt fokus på ekonomi, så det handlar rätt mycket om grupper och individers förhållande till dem.
 
I eftermiddag är planen att cykla runt på diverse ärenden, exempelvis hade jag tänkt åka till Lidl och fynda (?) underliga saker. Typ piroger, och klistermärken om det finns. Har fått nys om att de ibland kan ha fiffiga leksaker för en billig peng. Jag försöker tänka att jag inte jämt ska anpassa mig efter barnen (även om det är det man ju gör som förälder), utan att åtminstone ha ambitionen att göra saker tillsammans som även jag tycker är kul. Det kan tolkas som att jag vägrar tillbringa varje eftermiddag i en lekpark. Kul ibland, särskilt om det dyker upp någon bekant, men för det mesta ganska tråkigt. 

Först ska bara den enorma eftermiddagströttheten, som alltid slår till precis när storbarnets teve-vila och lillbarnets sovvila tar slut, forceras medelst mellanmål och "ett gott humör". Hm.

Inga kommentarer:

Den senaste tiden

Det har varit några bra veckor med bättre balans, eller så är det bara ljuset och den begynnande våren som trots bakslag ju kommer. Jag tänk...