lördag 4 februari 2023

Snö och tålamod

Jag var helt oförberedd på all den snö som vräkte ner igår, och nästan ännu mer oförberedd på att det idag var -7 när vi gick upp och snön låg kvar. Ofta, men inte alltid, kommer det lite snö i februari men det är inget man kan ta för givet.

 
Tänk att vara tvungen att kisa mot solen med pulka i hand! 

Jag tycker inte ens synd om mina försummade balkongväxter som jag aldrig plockade in i höstas längre, jag ser det som en installation.

På eftermiddagen var jag på det tålamodsprövande uppdraget att, tillsammans med en fyraåring, välja EN födelsedagspresent i leksaksaffär. Vet inte varför jag trodde att det ens skulle gå, finns det något mer tålamodsprövande för en förälder? Vi enades dock till slut (efter diverse sammanbrott och förslag på saker som kostade skjortan) om en kulbana. 

På hemvägen var det så vackert, och helt omöjligt att fånga på bild så klart. Pastellfärgad skymningshimmel och en måne som nästan var full.

Inga kommentarer:

Hitta din riktning

Nu blommar fågelbärsträdet utanför köksfönstret, det är som att titta ut i ett hav av blommor och det går över så fort, jag försöker hålla k...