fredag 1 december 2023

Novemberlista

Det är första december, jag har en vag känsla av förkylning i kroppen (så som alla andra förmodar jag), jag har fixat julpynt hemma och haft en ganska skön dag. Avslutat den med bråk med barnen, men det behöver vi icke fokusera på nu. Tänkte istället göra en klassisk lista, denna är från Floras blogg

Hur var november?

November började med en krasch som satte tonen, resten av månaden har tyvärr mest känts som en transportsträcka, genom återhämtning, genom vardagarna, genom lasset jag drar härhemma. Mot december och jul, längesen jag har känt behovet av att inleda julmyset så starkt som i år. 

Månadens jobb

Det har också varit en mellanmånad på jobbet, första halvan var rätt stressig med julschema som skulle sättas och medarbetarsamtal osv osv medan andra halvan lunkade på i maklig takt mot julhandeln.

Månadens mys

Jag och Hanna gick på Vasas Flora och Fauna på Storan, det var typ sex år sen vi sågs sist på tumis, det har kommit en massa barn och pandemier och flyttar emellan. Åh, så fint det var!

Månadens störiga

Kan väl inte annat än kalla det för en backlash att jag blev tvungen att återta det större lasset hemma efter att ha fått känna smaken av frihet där under två veckor.

Månadens extra

Hm, vet typ inte vad det betyder. Att På spåret har börjat igen, räknas det? Det är ju helt klart balsam för själen.

Månadens tv

Tredje säsongen av Ted Lasso, och I Am Anna, saknar dock en riktigt bra drama-/thrillerserie av hög kvalitet.

Månadens film

Otroligt otippat men jag och Cyklisten ser allt som oftast på olika B-filmer, och Last Action Hero från 1993 med Arnold Schwarzenegger var faktiskt väldigt underhållande, oväntat självironisk och meta.

Månadens poddar

Lyssnar sällan på poddar numera, det blir bara ljudböcker.

Månadens böcker

Lyssnade (precis som Flora, haha) på Bret Easton Ellis The Shards som jag verkligen tyckte om, har också läst diverse deckare som jag halft har glömt bort. Ingen höjdarmånad på läsfronten med andra ord.

En önskan inför kommande månad?

Jag har verkligen kommit av mig med yogan dem här månaden och det känns, känner mig trög och stel och trött. Men har försökt tillåta mig att bara slappa också, tänker att det kan vara ganska skönt ibland. Nu känner jag dock att jag måste röra på mig mer för att orka med mörkret. Jag hoppas också på en skön julhelg, så klart.

Inga kommentarer:

Den senaste tiden

Det har varit några bra veckor med bättre balans, eller så är det bara ljuset och den begynnande våren som trots bakslag ju kommer. Jag tänk...