tisdag 5 december 2023

Nygammalt utseende

Jag blev så trött på att inläggen inte visades i sin helhet här på bloggen så jag regredierade (så pass mycket att jag var tvungen att kolla upp stavningen på just regrediera) till ett gammalt bloggtema. Vet inte om det är någon som bryr sig om sånt, men säg gärna om ni föredrar det ena eller det andra. Personligen tycker jag om när man kan swipa sig igenom hela sidan och läsa utan klick, men det kanske bara är jag.

"Rymden är så stor", säger Cyklisten från fåtöljen där han sitter och spelar PlayStation, något spel där man utforskar yttre rymden. Själv har jag varit sjukledig idag, ordentligt förkyld och lite febrig, det är frustrerande men jag försöker trösta mig med att julhandel än inte har börjat på riktigt än, även om vi befinner oss på tröskeln.

Jag har läst nästan en halv thriller (skräckroman?) idag, Ana Reyes The House in the Pines och aktivt försökt att inte göra någon nytta alls. Mysigaste stunden var när jag slumrade i vardagsrummet med ett bageundsljud av Cyklisten som knapprade på tangentbordet och pratade i Teamsmöten i kombination med plogbilarna som körde av och an utanför.

Jag kände mig helt bortkopplad, alldeles onödig och överflödig, jag slöt ögonen och sov en stund till. Det var otroligt.

2 kommentarer:

Emil sa...

Ja, blev mycket bättre med utseendet!

Nina sa...

Skönt att höra, det tycker jag med!

Den senaste tiden

Det har varit några bra veckor med bättre balans, eller så är det bara ljuset och den begynnande våren som trots bakslag ju kommer. Jag tänk...