lördag 16 december 2023

Urk

Så ligger sista roliga jobbveckan på året framför mig, men här hemma är två av fyra magsjuka. Så pass ordentligt att det förmodligen bara är en tidsfråga innan det är min tur. Det är märkligt att magsjukorna alltid går precis innan jul, det måste bero på alla julfester och glöggmingel. Det är väl bara att resignera inför faktum, men usch vad bittert. 

Jag är alldeles dimmig i huvudet efter att ha vakat med ett sjukt barn inatt, vill bara sova, men det andra barnet är friskt och piggt och det finns inget utrymme för en trött mamma. Jag hoppas bara Cyklisten är på benen tills det är min tur. Kanske det sämsta med att vara barnfamilj när det går magsjukor. 

Det är som att vänta på att Mårran ska komma, jag försöker att inte erkänna efter hela tiden men det är svårt att låta bli. 

Hoppas verkligen att alla ni där ute slipper detta!

Inga kommentarer:

Den senaste tiden

Det har varit några bra veckor med bättre balans, eller så är det bara ljuset och den begynnande våren som trots bakslag ju kommer. Jag tänk...