fredag 28 april 2023

40 grader i april

Det är inte utetemperaturen utan temperaturen i min kropp, eller det var det igår, jag hade så ont i kroppen att jag inte ens kunde somna när jag vilade. Idag har varit marginellt bättre men jag tror inte jag kommer att bli frisk till helgen. Det blir en lång långhelg. 

Som man ska när man är ordentligt sjuk har jag vilat (tack till gudarna för att ingen annan har blivit sjuk än) och konsumerat tv-serier. 

Jag är just nu mitt uppe i And just like that, efter en generande start tycker jag faktiskt att den har tagit sig hyfsat trots all upptagenhet vid att vara politiskt korrekt ur alla perspektiv på ett ganska oföljsamt sätt. Nåväl. Lagom när kroppen om vartannat känns som att den håller på frysa till is/brinna upp. Jag har också kommit en bit in i Pieces of Her som är en thrillerserie baserad på en Karin Slaughter-bok, den har funnits på Netflix ett tag och är väldigt spännande.

Övrig sjukdomskonsumtion har bestått i att lyssna klart på Lucy Diamonds The Promise och påbörja läsningen av Ulf Kvenslers Sarek. Allt i små portioner med tupplurer emellan. 

Hoppas ni slipper vara febriga där ute!

Inga kommentarer:

Ner mot marken, upp mot himlen

Jag lunchar med J och vi hinner påbörja planering inför sommaren, planen är att åka tillsammans utan oäkta hälfter men med barn hela vägen u...