lördag 1 april 2023

En nästan helt vanlig lördag

Jag dricker ett glas konjak för att jag fortfarande är så mätt av middagen som blev lite väl sen, i bakgrunden The War On Drugs som alltid får det att kännas som att jag jobbar i flygplatsbutiken klockan 05, jag kan känna smaken av en stor latte från Espresso House på tungan. 

Väntar på att barnen ska somna. Jag tror det knappt när jag skriver det men vi har haft en lugn och skön (?) lördag. Vaccinerade oss mot TBE och åt burgare till lunch, dyrt och lyxigt men någon belöning ska de små få för att bli stuckna med nålar.

Klockan är strax efter åtta och himlen är ljus, alla är fortfarande förvirrade av tidsomställningen men jag tycker ändå sommartiden känns mer rätt i kroppen just nu. Jag läser om att ha barnvakt och gå på fest hos Sandra och det låter så härligt, att dansa tills klockan blir tre och äta skräpmat till frukost. 

Tre saker jag längtar efter just nu är:

1) Att vårt vardagsliv ska återgå till något lite mer normalt och att jag ska kunna ge mig av och göra saker ensam.
2) Att balkongen ska bli brukbar, det är också en frihet att kunna kliva ur sin trötta kvällskropp ut i luften med en bok eller ett korsord.
3) Att båda barnen ska somna lika snabbt, den ena är oftast så väldigt lätt att lägga medan den andra just nu har väldigt mycket separationsångest

Hoppas ni har en fin lördag!

Inga kommentarer:

Ner mot marken, upp mot himlen

Jag lunchar med J och vi hinner påbörja planering inför sommaren, planen är att åka tillsammans utan oäkta hälfter men med barn hela vägen u...