onsdag 12 april 2023

Vi började dagen med glass

Två storgråtande missnöjda barn ylade i trapphuset och jag försökte få ut dem för att inte alla grannar skulle vakna. Inte för att det var tidigt, men momentet med tre våningar, ekon och två barn är kanske mitt värsta. Ut kom vi i alla fall och precis när humöret verkade lite mer stabilt fick vi syn på, hemska saker, en grupp från barnens förskola som lekte på en av "våra" lekplatser samtidigt som de, håll i er nu, åt glass. I det läget fanns det inga alternativ, det var bara att gå till mataffären och köpa glass.

Dagen har förlöpt under viss frustration mem jag känner mig i alla fall nästan frisk nu, tackar gudarna för att jag sov bra inatt. Jag hann också prata med terapeuten i morse och fick mig en och annan tankeställare. Sen gäller det bara att ta fasta på tankeställarns också och inte bara låta dem passera förbi i medvetandets eviga tankeström.

Och nej, jag fick ingen vilodag, båda barnen vaknade med feber. Murphys lag osv.

2 kommentarer:

Linnea P. sa...

Det är knäppt hur svettigt det ska vara att få ut barn ibland, och inte sällan ändå ännu svårare att sen få in dem igen. Rimligt!

I en välbesökt lekpark i helgen var det en man som IDELIGEN *ROPADE* om jäätelö åt sina barn. Jag hörde om deras planer kanske fem gånger på en timme. Och mina barn förstår än så länge inte vad jäätelö betyder men jag blev bara så irriterad på den där puckade farsan. Visa lite hänsyn!!

Nina sa...

Det är verkligen en prövning för kropp och själ! Så irriterande också eftersom jag förmodar att de flesta barn tycker om att vara ute.

Ner mot marken, upp mot himlen

Jag lunchar med J och vi hinner påbörja planering inför sommaren, planen är att åka tillsammans utan oäkta hälfter men med barn hela vägen u...