torsdag 14 september 2023

Ärr

Förra veckan var jag på barnakuten med ett barn som hade ramlat på förskolan och fått ett jack i ögonbrynet, idag var jag hos tandläkaren med det andra barnet som hade fallit och slagit i en framtand. Själv skulle jag behöva boka in tid till sjukgymnast men jag har varit på så många vårdbesök med barnen att jag inte vet när jag ska ta mig den tiden. Så konstigt att ha varit rätt förskonad från liknande händelser och då sker det två olyckor på två veckor, ja jag är så klart tacksam över att det inte slutade värre.

På jobbet är det jobb till 110%, författare ent planeras, vi intervjuar potentiella timmisar, jag bokar in vikarier för inventering. Det är skönt att det pågår, det är skönt att göra. Jag känner också en frustration över den uteblivna joggingen trots att jag cyklar till och från jobbet varje dag. Jag hade ju äntligen fått till det efter nästan fem års uppehåll. Men istället bokar jag in träffar med vänner, det gör också gott för kroppen. Mina grannar höll med om att det behövs en kväll med samtal utan barn som avbryter och vi bestämde oss att ses hemma hos en av oss nästa vecka när barnen har somnat.

Jag försöker förbereda mig för att det ska bli höst men har tagits på sängen av morgonmörkret. Vill inte vara där än. Vill att september helst ska pågå i två månader till nu med ett snabbt klipp framåt till jul.

Inga kommentarer:

Hitta din riktning

Nu blommar fågelbärsträdet utanför köksfönstret, det är som att titta ut i ett hav av blommor och det går över så fort, jag försöker hålla k...