söndag 24 september 2023

Söndag

En helg som kom och gick och inte gjorde något större avtryck. Febern tog mig natten till söndag och jag satt som en urblekt vålnad och läste roman i morgonljuset. Barnen kom in i kökets solflimmer och avlade rapporter, jag tog en kopp till, det byggdes koja och jag förundrades igen över att de stundvis kan leka med varandra länge (läs en halvtimme) utan att slåss. 

Vi handlade på förmiddagen. Två bananer, en handtvål, två rödlökar. Trots att man har feber kan man pickla lite lök, trots att picklad rödlök dyker upp på var och varannan lunchtallrik kommer jag mig sällan för att göra det själv, men det tar ju verkligen bara tio minuter. På eftermiddagen lektes det på lekplats och vi blev spontanbjudna på fika hemma hos en förskolekompis, jag varnade om min sjuka, åh, sa den ena föräldern som är läkare, kom ni bara. 

Imorgon hoppas jag på en vabfrinsjukdag så jag kan vila mig frisk, för nu väntar bokmässeveckan och den är definitivt inget jag tänker snora bort, så det så.

Inga kommentarer:

Hitta din riktning

Nu blommar fågelbärsträdet utanför köksfönstret, det är som att titta ut i ett hav av blommor och det går över så fort, jag försöker hålla k...