onsdag 18 oktober 2023

Iväg en stund

Jag rinner hemåt på Stockholmståget, det är kolmörkt ute och igår kväll åkte jag åt andra hållet. Med en begynnande förkylning i kroppen eftersom det är oktober, men mot ett hotellrum som var bara mitt. Vaknade 07:30 av mitt alarm som jag hade ställt för säkerhets skull så att jag skulle hinna äta hotellfrukost längd, det gjorde jag, tog en extra croissant med upp på rummet bara för att.

Vet att kaoset sannolikt väntar därhemma, alla är småsjuka och för ovanlighetens skull har Cyklisten fått dra ett tyngre lass, jag vet att det kommer en backlash men jag ska försöka kapsla in det senaste dygnet så det inte tar skada.

Jag gjorde inget jättesärskilt, var bara på en jobbresa, men i ett helt dygn fick jag vara alldeles för mig själv någon annanstans än hemma.

Inga kommentarer:

Hitta din riktning

Nu blommar fågelbärsträdet utanför köksfönstret, det är som att titta ut i ett hav av blommor och det går över så fort, jag försöker hålla k...