fredag 13 oktober 2023

Nytt ansikte

Fick äntligen ett samtal från min konstiga men trevliga optiker där han upplyste mig om att mina nya glasögon har anlänt. Har väntat på dem i tre veckor, inte så lång tid egentligen, men när man har haft glasögon sen åttan är nya glasögon EN GREJ. Också en grej man fokuserar lite skevt på med ena ögat i total medvetenhet om att det inte kunde vara en mer världslig sak samtidigt som man med skräck i magen läser om bombningarna i Israel och Palestina.

Nej jag dövar inte min ångest med nya glasögon, jag har bara beställt ett par eftersom mina gamla är, ja, gamla. 

Hursomhelst. Nu har jag försökt ta kanske nio bilder på mig i de nya bågarna där jag inte ser trött ut men det verkar helt enkelt inte vara en realistisk målsättning. Så här kommer de, nya bågar, trött ansikte. Nytt ansikte? Kanske.

Försökte se from ut (oklart varför) här men ser mest ut som om jag håller på att somna.


Inga kommentarer:

Hitta din riktning

Nu blommar fågelbärsträdet utanför köksfönstret, det är som att titta ut i ett hav av blommor och det går över så fort, jag försöker hålla k...