onsdag 15 november 2023

Hur gör man?

Det är inte ett problem att man blir så påverkad av nyhetssändningarna just nu att man knappt vågar titta. Det kanske är obehagligt, och det finns säkert skäl för att inte överkonsumera nyheter för det kan förmodligen också göra en alldeles handlingsförlamad. Samtidigt mals det absolut sista av statsministerns ryggrad ner (även om jag starkt tvivlar på att han har haft någon) och jag blir vansinnig av att han försöker använda kriget i Mellanöstern för att polarisera ännu mer. Man blir förtvivlad. Man kramar sina barn. Man skäller också på sina barn förstås, men man gör det i trygghet. 

Just nu sitter jag i en buss på väg till jobbet, det blir en lite senare kväll med författarbesök. Jag har jobbat hemma under dagen och till och med skrivit de där mailen som jag alltid skjuter upp för att det är så träigt. Jag har varit "produktiv" men känner mig totalt betydelselös. Donerar pengar i ångest och desperation, försöker tänka på allt som är bra i världen. Men hur gör man? Hur gör ni?

Inga kommentarer:

Den senaste tiden

Det har varit några bra veckor med bättre balans, eller så är det bara ljuset och den begynnande våren som trots bakslag ju kommer. Jag tänk...