onsdag 29 mars 2023

Kontrastrikt

Jag går till mataffären och tar en vända runt huset eftersom jag vill se hur det går för krokusarna, om påskliljorna hinner slå ut innan mina föräldrar kommer hit lmöver påsk, vart våren har tagit vägen. Krokusarna är överallt nu, och jag tittar lite närmare. Där, rakt över de lila, gula, vita blommorna, en präktig brun hundbajskorv som ringlar sig ovanpå kronbladen.

Är det inte lite så dem här begynnande våren har känts hittills?

"Har nån läst Morgonstjärnan?", undrar min storayster i familjenchatten och det slår mig att den ligger i min hylla, oläst. Jag läser några sidor, är hemma förkyld, och på en dag kommer jag ungefär en tredjedel igenom boken. Så kul att lösa Knausgård igen! Jag blev mätt efter den sista Min kamp-delen men inser nu medan jag läser hur underhållande han är.

Imorgon ska jag gå till jobbet. Det en utsaga och en besvärjelse. Två dagar kanske man i alla fall kan få innan det blir april.

Inga kommentarer:

Ner mot marken, upp mot himlen

Jag lunchar med J och vi hinner påbörja planering inför sommaren, planen är att åka tillsammans utan oäkta hälfter men med barn hela vägen u...