måndag 6 mars 2023

Spridda medieintag

Jag kollar och scrollar. Min instagrampaus håller i sig men jag har föga förvånande upptäckt att det finns annat man kan scrolla. SMHI. Snöstorm utlovas imorgon. Jag vill helst gömma mig under soffkuddarna och glömma bort vad jag har läst. Ikea. Samarbete med Marimekko, nästan allt är slutsålt. Inte så fint så det gör inget. Tradera. En massa produkter som är samarbeten mellan Ikea och Marimekko, det känns inte som en slump.

Jag har gått varvet runt.

Jag lyssnar för tillfället på, vänta så ska ni få höra, en rolig bok. Jag som inte gillar sånt som utger sig för att vara roligt. Men i det här fallet har det hänt att jag har frustat till, av undantryckt frustration som får fritt förlopp när bokens huvudperson tillrättavisar mannen på bussen som pratar om att han barnvaktar sin son.

Kanske lite igenkänning delvis, kanske mycket igenkänning? Hur mycket vill jag inte tänka på alla gånger men skratt förlöser. 

Boken heter Jag är Gud och är skriven av Malin Karim.

Inga kommentarer:

Ner mot marken, upp mot himlen

Jag lunchar med J och vi hinner påbörja planering inför sommaren, planen är att åka tillsammans utan oäkta hälfter men med barn hela vägen u...