tisdag 25 juli 2023

En två tre

En dag kvar av vår vistelse i Västerbotten. Det ska städas undan och fixas till, tvättas och grejas. Det känns bra, vi är klara, nu ska vi över till andra sidan Kvarken. Vi mellanlandar på ett hotell i hopp om att barnen inte ska bli övertrötta på resan, återstår att se om det är värt pengarna.

Två
böcker har jag läst ut sen vi kom hit. Värma händer av Katarina Widholm och Trust av Hernan Diaz, de var fina båda två. Den ena en mysig läsupplevelse som ändå inte saknar svärta. Den andra med en något mer invecklad (men ändå lättillgänglig) berättarstruktur. Nu har jag bara en bok kvar att läsa av högen jag tog med mig, det är ohållbart med tanke på att den tid vi har kvar. 


Tre
springturer blev det, tyvärr har jag fått ont i höften igen trots att jag har försökt sakta ner på (det redan långsamma) tempot. Blev till och med tvungen att ta en värktablett inatt, aj och så onödigt.

Inga kommentarer:

Hitta din riktning

Nu blommar fågelbärsträdet utanför köksfönstret, det är som att titta ut i ett hav av blommor och det går över så fort, jag försöker hålla k...