fredag 27 januari 2023

Lunchdejt och ost

Det är ändå något att äta lunch med sin partner en fredag på stan. Knappt så vi har gjort det förr, men nu stod stjärnorna rätt på himlen. Bara det att sitta ostört och äta vid ett bord, fantastiskt! Äter vi något "eget" efter att barnen har somnat blir det oftast i soffan eftersom vardagsrummet är mysigare och bekvämare än köket. 



Vi tog också en vända i Saluhallen, jag känner mig alltid som någon som låtsas vara av en samhällsklass än jag är när jag köar till ostdisken och sen ber om... någon god ost och inte riktigt kan förklara vad jag gillar. Men, med det sagt älskar jag att be andra kompetenta försäljare om hjälp, sådana som verkligen försöker förstå vad det är man är ute efter och på vilket sätt det ska konsumeras. Precis som att hjälpa en kund att hitta rätt böcker, tänker jag, fast ost då i det här fallet. 

Jag hoppas på en lugn helg utan regn, har en liten oro i magen över Minicyklistens håglöshet som har kommit och gått i veckan, men pratade länge med en sjuksköterska på 1177 som väldigt grundligt frågade mig om alla tänkbara symptom och kände mig något lugnad efteråt. 

Hoppas att ni, vilka ni nu är också får en lugn och skön helg! Nu blir det fredagsöl och På spåret.

Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...