måndag 25 maj 2015

Taxi

Sitter på tåget från Malmö, jag är nästan framme i Göteborg, det är söndag och klockan närmar sig halv åtta. Tåget stannar i Kungsbacka, ca 30 minuter från slutstationen. Tåget står stilla. Vi får information om att x och y har hänt och att z och w först ska utföras innan vi får mer information. Kvinnan bredvid mig lämnar sin plats, mina fötter blir rastlösa. Jag ser att  hon talar i telefon, sen kommer hon tillbaka och rafsar ihop sina grejor. 

"Tar du taxi?"
"Ja, jag vill hem."
"Jag också, kan jag hänga på?"

Kanske helgens bästa beslut, för i morse fick jag ett sms av mitt taxisällskap som skrev att vårt tåg hade varit framme två timmar senare än planerad ankomsttid. 

Suddig köksbild med Hannah en stund innan festföremålet dök upp

Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...