lördag 29 november 2014

Efterlängtad helg

Igår hörde jag mig själv säga att jag såg fram emot helgen för att jag äntligen skulle få tid att klippa mina naglar. Så det är lite mycket nu. Roligheter, men roligheter som gör att jag måste tänka aktivt på att jag också måste vara ledig när jag är ledig, även om det ständigt finns mer jag kunde göra. Om mindre än en vecka öppnar butiken jag ska börja jobba i och det är många saker som ska ordnas. Men nu har jag stått där, i lokalen. Nej det är inte sant. Jag låste upp jalusin och hukade mig under den, tände lampan och hoppade upp och ner på stället. Lite som den där känslan när man för första gången kliver in i sitt nya hem, ni vet? Förväntningarna, pirret, allt man måste fixa med.

Tack och lov har jag faktiskt hunnit med annat också.


Förra veckan hade jag en välbehövd heldag med fröken Lindholm, vi hade ett strålande upplägg: lyxfrukost hemma hos mig och besök på Universeum. Eftersom det var så fuktigt i regnskogsdelen av Universeum blev min kamera (och mina brillor) helt immiga, men Hanna knäppte några fina kort på ormarna och grodorna. Jag kan inte förstå att jag aldrig har varit där förr! Jag älskar verkligen att få gå runt i en simulerad regnskog, titta på fiskar och hajar och läskiga spindlar. 

I Stockholm har jag också varit, den här veckan faktiskt, men där blev det inte så mycket mer än jobb. Nu sitter jag i soffan, har precis lagt igång spellistan med det fina namnet "Tonårstöntrock" (innehåller exempelvis "Push" av Matchbox Twenty, och "It's Been a While" med Staind). En våning upp ligger en låda med julsaker, så fort jag har betat av några av mina över hundra olästa blogginlägg ska jag hämta ner den och börja julpynta. Och så ska jag inte glömma att klippa mina naglar förstås.  

Jepp, jag är precis lika trött som jag ser ut att vara. Men det är bra ändå.

Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...