lördag 7 oktober 2017

Dagarna går

Förra veckan var både rolig och nervös med författarbesök på jobbet att förbereda mig för, men också nära och kära som var i stan med anledning av Bokmässan, så glad över att jag hann bocka av både en syster, två Åbovänner och en Jeppisvän. Förstår inte riktigt vart september tog vägen, men tycker hittills att det är rätt skönt att det är oktober och faktiskt höst på riktigt, även om de mörka kvällarna och morgnarna är lite deppiga. 


Vad annars då? Jo, jag läser en bok om pesten i Stockholm år 1710, tycker det är väldigt intressant med medicinhistoria (skulle så gärna vilja gå på Medicinhistoriska muséet som finns i Göteborg men de har så konstiga öppettider så det har inte klaffat ännu). Det hade tydligen inte varit omöjligt att stoppa pesten om de styrande i staden hade agerat snabbt nog, men som författaren Magnus Västerbro tolkar det var rädslan för pesten så stor att man valde att blunda, precis som om formulerandet av orden "det är pesten" var det som skulle ha gjort sjukdomen verklig. 

Idag är jag aningen trött efter att ha druckit några öl med Cyklisten igår och diskuterat bland fungerande och icke-fungerande organisationsmodeller. HAHA. Vem är jag?

Let me tell you what I think about omstruktureringar

Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...