fredag 9 februari 2024

Saker jag inte vet något om

Jag sitter på ett tåg och har inget särskilt att göra, är lite för ofokuserad för att läsa, så här kommer en lista på sånt jag är ointresserad av men som jag ibland tänker att jag borde gilla eller lära mig mer om:

Parfym

Det hänger förmodligen ihop med att jag är väldigt luktkänslig, men jag har väldigt svårt att engagera mig i parfym. I perioder har jag försökt och tyckt att det har varit lite kul, men det intresset har hållit i sig i kanske max ett år. Att den jag lever med är dessutom ännu mer luktkänslig än jag så det hade dessutom varit svårt för mig att gå all in i dofternas värld.

Fotboll

Det händer rätt ofta att det börjar pratas fotboll i olika sociala sammanhang och jag kan avundas det sekundsnabba samförstånd som verkar uppstå när två personer som inte känner varandra plötsligt diskuterar nån händelse under nån match som nyligen har spelats. Jag: zoonar ut totalt.

Vin

Jag kan verkligen inget om vin och på något plan skulle jag vilja lära mig för jag tänker att det blir roligare då? Jag har liksom bäddat in mig i ölsorterna trygga famn (om dem kan jag åtminstone lite mer och vet vad jag ska fråga efter). Detta känns verkligen som vuxenpoäng som jag helt saknar!

Fonder

Det här är något jag måste sätta mig in i och jag har faktiskt köpt en bok som handlar om privatekonomi och att spara så att bankerna inte får den största kakan. Bankvärlden är så otroligt korrupt och vidrig så jag skulle helst ha mina pengar (?) instoppade i madrassen, men inser även det dumma i att inte åtminstone försöka lära mig lite mer för att mina pengar i alla fall inte ska krympa. Kan iofs också hänga ihop med att jag inte har några besparingar att skryta med, finns liksom inte så mycket att placera från första början.

Inga kommentarer:

Den senaste tiden

Det har varit några bra veckor med bättre balans, eller så är det bara ljuset och den begynnande våren som trots bakslag ju kommer. Jag tänk...