söndag 11 december 2011

Kveðja

Det är söndag. 

Krabbissöndag
Brunchsöndag
Filmsöndag
Sovsöndag
Pizzasöndag

En söndag då jag försöker minnas bruksanvisningarna till avloppsreningsflaskan jag har lånat ut åt min isländska extrasyster E som städar sitt rum.

En söndag då jag småpratar och försöker avdramatisera det faktum att en av mina få riktigt nära vänner som bor i Göteborg ska åka härifrån och inte komma tillbaka. 

[försöker avdramatisera]

Nej, det är inte roligt, kära söndag. Nej! Även om du gör ditt bästa för att vagga in mig i en dåsig krabbisstämning, även om du har låtit bli att regna och storma. Inte roligt alls. 

2 kommentarer:

Småkusin L sa...

Hej Ninus!
Jag skådade med mitt synnerliga skarpa öga ditt namn på listan över avlagda examina!

Hurra! Grattis!

Nina sa...

Tack! Värst vad skarpögt av dig. :)

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...