torsdag 16 februari 2012

Februari

Jag har haft så mycket att göra att jag inte har hunnit märka att det är februari. Konstigt nog har jag inte varit särskilt stressad. Det enda som tyder på stress är min oroliga sömn, men det är ett ganska lågt pris att betala tycker jag. Särskilt när det bara gäller några veckor. Men den främsta orsaken till att jag inte har varit stressad är med största säkerhet det faktum att det är februari. 

Nej, det där hade inte tillräckligt stor effekt. Jag tar om det. 

Den främsta orsaken till att jag inte har varit stressad är med största säkerhet det faktum att det är 

februari

Så hemsk är månaden att den faktiskt behöver ett eget typsnitt och en större font. Idag är den första dagen som jag har haft den där februarikänslan. Den där äckliga, krypande, fuktiga känslan av äckelvardag. Av skärmstirrande, jobbangstande, ofärdiga texter, slitet hår. En tid då människor skriver dumma kolumner och irriterande artiklar, säger puckade saker om varandra (lite som jag gör nu) och bara är ivägen. Det har snöat och ösregnat i Göteborg idag och staden är alldeles grå. Eftersom jag hittills har lyckats göra undanmanövrar och inte behövt känna denna februarikänsla tänker jag ge mig själv lov att göra det extra mycket idag istället. Vägra gå ut på en uppiggande promenad, vägra äta hälsosamt, vägra tänka positivt. 

Blä.

Inga kommentarer:

Den senaste tiden

Det har varit några bra veckor med bättre balans, eller så är det bara ljuset och den begynnande våren som trots bakslag ju kommer. Jag tänk...