söndag 15 april 2012

Bibeln

Har fortfarande lite ont i korsryggen efter att ha suttit mig igenom Stadsteaterns nästan fem timmar långa uppsättning av Bibeln. Ja, nästan fem timmar. Det är länge också om man får gå gratis, får betalt och tycker att dramatiseringen fungerar förhållandevis bra. Jag har inte gått på jättemycket teater i Göteborg, de gånger jag har gjort det har det varit på Folkteatern. Så därför var det också lite extra spännande. Nu har jag varit inne i alla de stora byggnaderna kring Götaplatsen: Stadsteatern, Konserthuset, Konsthallen och Konstmuséet. Check, check, check!

Teatern var alltså i fredags, men jag är fortfarande lite utmattad och mörbultad. 

Inga kommentarer:

Den senaste tiden

Det har varit några bra veckor med bättre balans, eller så är det bara ljuset och den begynnande våren som trots bakslag ju kommer. Jag tänk...