fredag 4 juli 2014

Beslutsångesten

Så här ser den ut, sommarhögen:




Den har vållat mig så mycket huvudbry och är inte helt klar. Några osäkra kort innehåller den, men självklara semesterböcker är åtminstone Cahalans Brain on Fire samt David Gilberts & Sons. Och Skuggpojken av Carl Johan Vallgren. Men resten är inte helt bestämt. 

Aaaaa. Beslutsångeeeest. 

Vill läsa samtliga, men tycker exempelvis Hustvedts The Blazing World är i största laget med tanke på hur mycket jag ska ränna omkring. Och Klougarts En av oss sover som verkar så himla bra har jag lånat av Marcus och det är ju en inbunden liten sak som kanske blir fruktansvärt kantstött under resans gång. Franzens Freedom har jag länge velat läsa, men känner mig inte helt sugen på den just nu. Dessutom väntar två arbetsdagar till och ett outplockat läsexemplar för juli, mina två kandidater är Lockharts We Were Liars och Galbraiths (a.k.a. J.K. Rowlings) nya deckare The Silkworm.


Aaaaa hjälp! 

1 kommentar:

minna lindeb sa...

Bra tips. Är Skuggpojken Vallgrens nya?

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...