torsdag 3 december 2015

Galna dagar

Jag kände värken i kroppen smyga sig på igår, och landade hemma med feber. Jag hade i alla fall sinnesnärvaro nog att plocka med mig en bok som precis som jag anade passar perfekt när en är sjuk, Alkemistens dotter av Carl-Michael Edenborg. Det är en roman jag har anat att jag borde gilla, 1700-tal, alkemi, äventyr och kärlek. En Augustnominering på det och jag är övertygad.



Ute har det ljusnat och nu verkar det mörkna till, på spisen puttrar en grönkålssoppa. I rummet intill sitter Cyklisten och skriver examensarbete och om ett par timmar ska vi skriva på kontrakt för vår första riktiga gemensamma lägenhet.

Helt okej sjukdag ändå.

2 kommentarer:

Ylva sa...

Lägenhet!! Tell me more tell me more - var och hur? Och kyra på dig! <3

Förresten, min lillabror Axel blir tillfällig Göteborgare under vårterminen, han ska praktisera på fotbollsmagasinet Offside och söker just nu desperat efter ett rum att hyra nånstans. OM du skulle höra om något får du hjärtans gärna berätta för mig. Kram!

Nina sa...

Jag vet, det känns helt overkligt! Upp på Högsbohöjd blir det, aningens större än en etta också. :) Inflyttningen är vääldigt snart så det känns lite stressigt, men alltså man tar vad man får när man får det i den här stan.

Åh, jag lovar att hålla ögon och öron öppna. Vet precis den känslan, inte roligt alls.

Kram!

Iskall vår

Det finns inte så mycket att säga om februari, det var en månad som gick fort, den var bättre än januari (krävs iofs inte mycket för att lyc...