fredag 16 december 2016

Merry Christmas Baby

Jag har haft så mycket julstämning den här hösten och vintern och lyssnar för tillfället för första gången på riktigt i år på den ultimata julskivan, ni vet vilken jag menar.


Dessutom: vi har en julgran! En riktig en som är precis lagom stor (men utan pynt, för sånt har man ju inte än) och så fin med sin belysning. Jag tänker att det är det jag ska försöka vara glad över, att det finns en jul som är lugn och skön för mig även om den inte är det för så många andra. Det är en bitterljuv tid och det är svårt att greppa att allt existerar parallellt, allt det hemska och allt det fina. 

Tre saker som gör mig lite extra glad just nu:

1) Att jag har lyckats med att smitta Cyklisten med min julkärlek och att det inte längre bara är jag som är uppspelt på morgonen över att det är dags att öppna dagens lucka i julkalendern.
2) Mina nya skor. Trivialt måhända, men de är så sköna och stabila och det känns som om jag liksom hålls på plats på marken (samtidigt som jag ärligt talat känner mig lite cool också).
3) Att det är så himla kul på jobbet just nu, helt galet med alla julklappstips till höger och vänster, men att finnas mitt i detta får det lite att kännas som om jag är med i en film som utspelar sig under julhandeln i New York på 50-talet, att människor vill ge varandra böcker i present gör ändå att jag kan klamra mig fast vid tanken på att det fortfarande finns folk där ute som tycker om att tänka.

God Jul!

Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...