fredag 25 november 2016

Fredagslista



VAD

Gör du nu:

Skriver på min nano-text och packar ihop mina grejor, jag ska åka till Stockholm över helgen och hoppar på tåget direkt efter jobbet.

Gör dig till en dålig människa:

Lågt blodsocker, jag kan bli riktigt störande och kan inte fokusera på någon annan än mig själv.

Vill du arbeta med:

Det jag arbetar med just nu, vilken tur!

Är roligast just nu:

Att se fram emot julen tror jag, jag är så ofattbart trött på grund av mörkret men längtar efter att ha några dagar julledigt och inte göra någonting förutom kolla på gamla filmer och äta god mat. Jo, och en ful liten mjukisdinosaurie som jag köpte förra helgen och som jag placerar ut på olika roliga ställen i lägenheten till Cyklistens munterhet.

Har du på dig nu:

Ett par blåa jeans och en svartvitrandig tröja (som har blivit alldeles sjaskig i de vita partierna efter bara några tvättar, gissar att jag har gjort fel någonstans). 

Äger du för skor:

Diverse halvtrasiga skor plus ett par alldeles nya som jag försöker gå in (aj aj aj). Kan inte bestämma mig om de ska med till Stockholm.

Har du för storlek i skor:

Trettioåtta och en halv. Köpte alldeles för små skor under några år (38) men har gått upp en storlek nu. Saknar halvstorlekarna som alltid fanns i London!


Läser du för bok:

Den jag är mest inne i är Marisha Pessls Night Film som jag - hör och häpna - lyssnar på! Jag tänkte testa detta med ljudbok nu när jag inte har tid att läsa så mycket på grund av skrivandet. Rätt mysigt att lyssna på läskigheter när man tar sig hemåt i mörkret om kvällarna. 

Ska du göra nu:

Försöka klämma ner datorn i någon av väskorna/tygpåsarna och cykla till jobbet.

Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...