onsdag 24 maj 2017

Vänner som flyttar

Igår åt jag middag tillsammans med ett gäng vänner varav en av dem flyttar bort från Göteborg om några dagar. Vi lärde känna varandra när vi började på samma jobb hösten 2012 och har varit vänner sen dess och det känns så ledsamt att hon inte kommer att vara en av dem jag träffar till vardags längre. Det känns inte direkt som om det är lättare att få vänner som vuxen, man har så mycket på gång hela tiden och det är svårt att hitta tid för att faktiskt lära känna nya människor, därför känns det extra tråkigt.

En bra grej den här veckan är däremot att det är långhelg, något jag verkligen inte har varit bortskämd med sen jag började jobba. Fyra lediga dagar då jag inte ska göra särskilt mycket, jag skulle vilja fixa med balkongen som tar såna myrsteg framåt i sin utveckling, jag lyckades faktiskt få upp lite växter där förra veckan och bara det gjorde en enorm skillnad. Jag vet inte riktigt vad man gör på en balkong tror jag. Särskilt inte en inglasad sån. Kanske det får bli helgens projekt, att bara hänga där helt enkelt och komma på vad det egentligen är jag vill att den ska användas till. Läsfåtölj för utomhusbruk? Såna finns det väl? 

Inga kommentarer:

Iskall vår

Det finns inte så mycket att säga om februari, det var en månad som gick fort, den var bättre än januari (krävs iofs inte mycket för att lyc...