torsdag 10 augusti 2017

Augusti men inget dopp

Nu är alla färger så där mättade i naturen som de blir i slutet av sommaren, som akvarell målat på uppblött akvarellpapper. Jag tycker om den här tiden. Men lite ledsen blir jag över att jag har simmat så få gånger. Det har varit varmt här de senaste veckorna, men så fort vardagen drar igång är det som att det nästan inte går att göra sånt längre, simma i havet till exempel. Så fort gick det att bli vardagslat. 

Jag hoppas ändå på ett dopp i helgen då vi ska hälsa på kompisar som hyr en stuga i södra skärgården. Dessutom ska man tydligen se meteorskuren Perseiderna extra bra på lördag, så jag håller tummarna för uppehållsväder.

 

Inga kommentarer:

Iskall vår

Det finns inte så mycket att säga om februari, det var en månad som gick fort, den var bättre än januari (krävs iofs inte mycket för att lyc...