torsdag 17 augusti 2017

Sommaren 2017

Det bästa med den här platsen är att kunna gå tillbaka i tiden och påminna sig om vad som hände för två, tre eller fem år sedan. Hittade en sommarlista från 2013 och passar på att fylla i den igen, i något modifierad version.


Sommarens mat: Restaurangmat/snabbmat. Eftersom vi har flängt ganska mycket i sommar har det varit svårt att få till något annat. Men godast var ändå räkorna vi åt på balkongen på min födelsedag.

Sommarens dryck: Alla goda safter som fanns i Danmark! Lokalt producerad rabarber- och äppelsaft som inte var söt utan bara syrlig och underbar. Varför finns inte detta i Sverige?



Sommarens fest: Syster yster den äldres bröllop, så otroligt roligt och mysigt. 

Sommarens bok: Jag läste ytterst få böcker (två!) under semestern så ingen faktiskt, herregud vad deppigt! Men jag lovar att jag ska ta igen det i höst.

Sommarens plats: Lönstrup på Nordjylland. Andra besöket som var minst lika trevligt. Det är egentligen bara en liten kustby, men den har fått ett lite magiskt skimmer eftersom det var första respektive sista stoppet på våra Danmarkscykelfärder. 


Sommarens häng: Min vän J:s bröllop! Så kul att alla vänner med respektive var samlade, det händer minsann inte ofta!

Sommarens inköp: Äntligen har jag inlett min karriär som stengodssamlare! Jag älskar stengods och skulle vilja ha en hel servis i framtiden, men inledde lite modest genom att köpa en kruka/skål av en dansk konstnär. Tycker så mycket om att besöka små lokala keramikverkstäder.

Sommarens plagg: Mina fladdriga naturvita brallor som jag köpte på rea i våras. Känns som att bära kjol utan att låren skaver mot varandra. 

Sommarens ljud: Lilla systersonen som jollrar på morgonen innan man själv riktigt har hunnit vakna, så mysigt att gå upp och äta frukost när det sitter en liten nöjd knodd i köket.

Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...