söndag 26 november 2017

Som man bäddar

Igår när det inte alls var regnigt och vi hittade en utsiktsplats alldeles nära där vi bor

Det är så mörkt ute just nu trots att klocka inte ens är fyra, ett stort regnmoln drog in och nu väntar jag på att det ska klarna upp så att jag kan ge mig ut en sväng. Det är mysigt här inne och jag är lite för mätt av pizzan jag åt till lunch, men jag är inte helt redo för att det ska vara kväll ännu.

Häromdagen insåg jag att jag höll på med NaNoWriMo den här tiden förra året, och även om jag inte hade orkat med det i år förstår jag verkligen poängen. Man behöver någonting som distraherar en från den här olidligt trista och energikrävande månaden. Det känns som att jag går omkring och bara konserverar energi, det är inte mycket man har över för annat än jobb och allt det där andra vardagliga. 

Men här hemma har jag blivit utsedd till julchef (okej, det kan vara så att det var jag själv som bestämde det...) så snart finns det saker att göra. Och om ungefär två veckor åker jag och Cyklisten en sväng till Umeå, det är precis innan julruschen drar igång på riktigt på jobbet, så det är perfekt timing med lite miljöombyte. Visst, andra åker till soliga platser på andra sidan jorden, men man tager vad man haver. 

Julschefen som precis har sett en uggla (!) i Slottsskogen på väg hem från jobbet. Ja, jag stannade och tog en bild av mitt glada fejs. Och ja, jag har på mig både hjälm OCH reflexväst.

I övrigt försöker jag och Cyklisten köpa en ny säng, det går jättedåligt. Usch vad tråkigt det är att fatta beslut om dyra köp som man inte har någon aning om ifall man kommer att vara nöjd med när det har gått några år. Vi pendlar mellan: att köpa en dyr säng som verkar jätteskön och kanske håller lite längre men kanske tappar formen efter fyra år, eller att köpa en billig säng som verkar jätteskönt och kanske håller lite längre men kanske tappar formen efter fyra år. Vilket alternativ verkar bäst?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker ni ska köpa en medelpris säng som verkar jätteskön ... osv. Vad häftigt att se en uggla! Sa den nånting, typ hohoo? Mamma

Nina sa...

Den sa tyvärr ingenting! Jag tror att det var en kattuggla, verkar tydligen finnas såna i vissa parker i stan.

Nu bidde det två resårmadrasser och en mjuk bäddmadrass, halvbilligt blev det. Det svåra är ju att både billiga och dyra sängar känns sköna när man prövar dem i butiken...

Iskall vår

Det finns inte så mycket att säga om februari, det var en månad som gick fort, den var bättre än januari (krävs iofs inte mycket för att lyc...