torsdag 5 juli 2018

Doftar rätt

Nu är vi här, i vår nya lägenhet, allt är huller om buller och än så länge hade lägenheten kunnat vara lite varsomhelst eftersom vi mest har varit hemma (okej, och på IKEA) och fixat och packat upp. Men det är skönt att vara här. Även om jag blir irriterad på att jag inte kan göra så mycket på grund av att jag inte får lyfta något tungt, utan hela tiden måste be Cyklisten flytta runt flyttlådor så att jag kan komma åt rätt grejor. 

För en stund sen var jag ute på promenad i kvarteret och hann både se ett mysigt villaområde, vanliga hyreshus, en äng och en skog. Allt inom en timme. Inte så illa. Jag plockade med mig en bukett blommor hem, och vi konstaterade båda oberoende av varandra att den liksom doftade rätt, precis som vi är vana vid att det ska dofta om sommaren.

2 kommentarer:

Kristin sa...

Lycka till i ert nya Hem - med att packa upp lådor och ställa fram doftande blombuketter.

Nina sa...

Tack Kristin!

Iskall vår

Det finns inte så mycket att säga om februari, det var en månad som gick fort, den var bättre än januari (krävs iofs inte mycket för att lyc...